Діагностична робота

Методика "Здібності учня"
Джерело
Мета: визначення напрямків здібностей розвитку особистості.
Інструкція. Прочитайте питання тесту, в бланку для відповідей , поруч з номером питання вписати знак «+», якщо відповідь позитивна, або знак «–» при негативній відповіді.
1.     Ти з задоволенням відвідуєш спортивні секції?
2.     Чи організував би однокласників на створення фантастичного проекту «Школа майбутнього»?
3.     Міг би тривалий час займатися кресленням або шаховою комбінацією?
4.     Чи цікавишся гіпотезою про перебування на Землі прибульців із Всесвіту?
5.     Чи маєш бажання зробити експонат (макет, діораму) для виставки в школі?
6.     Зумів би придумати і розіграти мімічну сцену на запропоновану тему, наприклад, «На прийомі у зубного лікаря»?
7.     Чи будеш сперечатися з тими, хто діє по принципу «Моя хата з краю...»?
8.     Складеш невеличку розповідь «Таємниці поруч»?
9.     Ти любиш слухати музику і ритмічно танцювати під неї?
10.                       Чи робив ти в дитинстві різні скульптури із снігу?
11.                       Знаєш найкращого бомбардира України?
12.                       А президентом класу ти хотів би бути?
13.                       Чи доцільно використовувати мікрокалькулятори при проведенні математичних диктантів?
14.                       Тебе цікавить, чи можна продовжити життя людини до 200 років?
15.                       Чи маєш бажання допомогти батькові відремонтувати праску?
16.                       Зміг и промовити слово або фразу у різних сценках з різною інтонацією (не менше 5 варіантів)?
17.                       Чи можлива передача думки на відстані?
18.                       Складеш коротеньку казку про те, як Пан Коцький та Лисиця вчилися танцювати?
19.                       Подобається тобі грати на музичному інструменті?
20.                       Чи хотів би зробити композицію із квітів на шкільне свято «Золоті фантазії осені»?
21.                       Чи придумував ігри в дитинстві і верховодив у них?
22.                       Чи зміг би бути директором школи, хоч один день?
23.                       Любиш грати в шашки чи шахи?
24.                       А чим будуть харчуватись люди в майбутньому?
25.                       З бажанням виготовив би шпаківню для птахів?
26.                       Зміг би розіграти сцену із життя літературного героя?
27.                       Ти любиш розмовляти з незнайомими людьми?
28.                       Взяв би участь в конкурсі «Кращий лист ровесникові із США»?
29.                       Подобається тривалий час виконувати музичні п’єси?
30.                       Чи є бажання зробити гарні новорічні прикраси і ялинкові вироби?
31.                       Був би учасником туристичних ігор чи змагань?
32.                       Ти любиш енергійно працювати разом з іншими?
33.                       Одержуєш задоволення, вирішивши складну математичну задачу?
34.                       Чи задумувався як птахи знаходять дорогу додому?
35.                       Чи цікавить тебе, що вміють робити кібернетичні машини?
36.                       Зможеш зобразити пантомімою куплет із популярної пісні, наприклад, «Ой чий то кінь стоїть»?
37.                       Тобі подобається допомагати ровесникам розібратися в своїх проблемах?
38.                       Любиш складати вірші?
39.                       Ти цікавишся новинами музичної літератури?
40.                       Чи одержуєш задоволення, відвідавши художні виставки?
41.                       Хотів би бути репортером «Спортивної хроніки» у похилому віці?
42.                       Організував би екскурсію по своєму місту (селу) для друзів з-за кордону?
43.                       З усіх шкільних факультативів (гуртків) надав би перевагу математичному?
44.                       Чи допомагав ти птахам перезимувати?
45.                       Ти ламав іграшки, щоб подивитись, що в них в середині?
46.                       Любиш співати?
47.                       Ти замислюєшся над долею людей, героїв улюблених книг?
48.                       Хотів би допомогти вчителю української мови у складанні вікторини «Якщо хочеш бути здоровим»?
49.                       Цікавишся музичними телепередачами?
50.                       Із задоволенням виготовив би ляльки, бутафорії, декорації для шкільного лялькового театру?

Бланк відповідей до анкети «Здібності учня»

Прізвище, ім'я ________________________________ Дата ________ Клас _______

І
1
11
21
31
41

ІІ
2
12
22
32
42

ІІІ
3
13
23
33
43

ІV
4
14
24
34
44

V
5
15
25
35
45

VI
6
16
26
36
46

VII
7
17
27
37
47

VIII
8
18
28
38
48

IX
9
19
29
39
49

X
10
20
30
40
50


Обробка результатів та їх аналіз: Кожен стовпчик по вертикалі характеризує один з напрямків здібностей розвитку особистості:
І фізичні (спортивні): 1,11,21,31,41
II організаторські: 2,12,22,32,42
III  – математичні: 3,13,23,33,43
IV природничі: 4,14,24,34,44
V конструкторсько-технічні: 5,15,25,35,45
VI артистичні: 6,16,26,36,46
VП комунікативні: 7,17,27,37,47
VШ філологічні: 8,18,28,38,48
IXмузичні: 9,19,29,39,49
X художньо-образотворчі: 10,20,30,40,50
При обробці даних підраховується сума позитивних відповідей по кожному стовпчику.


Аналітична довідка і протокол дослідження інтересів та здібностей учнів __________ класу
Дата ______________
Обліковий _______ , обстежено _______, у т. ч. дівчаток ______, хлопчиків _______
Мета: дослідження і аналіз переважаючих інтересів та здібностей учнів.

Протокол дослідження

№ п/п
Прізвища учнів
Напрямки здібностей розвитку особистості
фізичні
організаторські
математичні
природничі
конструкторсько-технічні
артистичні
комунікативні
філологічні
музичні
художньо-образотворчі

  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  












  1.  













Висновок: ___________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Рекомендації: ________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

Психолог _________________________________


Методика «Таблиці Равена» (шкала прогресивних матриць)
Історична довідка: методика створена Дж. Равеном у 1936 році. Тест складається з невербальних завдань (60 таблиць, розподілених на 5 серій), що має досить важливе значення при тестуванні респондентів різного складу за віком та національністю. Завдання складені без урахування знань, що набули досліджувані у зв'язку з життєвим досвідом та освітою.
Призначення: за результатами тесту роблять висновок про здатність до систематизованої, планомірної, методичної інтелектуальної діяльності, визначається коефіцієнт інтелекту (IQ).
Вимоги та особливості проведення: тест суворо регламентований за часом: строк його ви­конання — 20 хвилин. Дослідження можливе як групове, так і індивідуальне.
Матеріали та обладнання: таблиці із завданнями (1 комплект на кожного учня), індиві­дуальні бланки відповідей, ручка.
Інструкція. На кожному з 60 малюнків зображені фігури, зліва у якої не вистачає частини (вона ніби вирізана). З 6-8 пронумерованих фігур ряду потрібно вибрати ту, яка їй підходить за особливостями (закономірністю) малюнка і записати її номер до бланку відповідей.
На виконання всіх завдань дається 20 хвилин. Не затримуйтесь на перших завданнях тесту, так як складність їх весь час збільшується.
Оцінювання результату. За кожний правильну відповідь дається один бал. Отриманий сумарний  показник переводять у відсотки (60балів 100%) розрізняють 5 рівнів інтелектуального розвитку:
І – 95% і більше                високий рівень
ІІ – від 75% до 94% вище середнього
ІІІ – від 25% до 74%         середній
ІV – від 5% – 24%    нижче середнього
Vнижче 5%           низький



Ключ до тесту «Таблиці Равена»


А
В
С
D
E

1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2
3
4
5
6
7
8
1



4



2











8


3











7

2




5






6

2









4









6


3
1





1







3







3












8
4

2





2











8






7


2






5





6
1











7








8
1







6


3





3






4









6






5



7





6
1









5







5



1







8

2









6
1










4









6


9
1








4








7

1









3





10


3





3








6



2







2






11



4





4


1











5






4




12




5





5


2











6






5




Індивідуальний бланк відповідей
Прізвище, імя _______________________________________________ клас _____________ дата ______________


А
В
С
D
E

1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2
3
4
5
6
7
8
1




































2




































3
1



































4

2


































5




































6




































7




































8

2


































9
1



































10




































11




































12







































Аналітична довідка і протокол обстеження рівня інтелектуального розвитку учнів за допомогою методики «Матриці Равена»

Клас: _______ обліковий _______ обстежені _________, у т. ч. дівчаток ______, хлопчиків ________.

Мета методики
У роботі з даним тестом беруть участь три основних психічних процеси: увага (концентрація активної уваги, її обсяг і розподіл), уява та мислення. Однак за результатами тесту судять скоріше не про інтелект, а про здатність до систематизованої, планомірної, методичної інтелектуальної діяльності. Тест складається з невербальних завдань (5 серій), що має важливе значення при дослідженні осіб різних культур і віків. Крім того, менше враховуються придбані в процесі освіти знання індивіда – тут досліджується і генетична основа інтелекту.
У серії А використаний принцип установлення взаємозв'язку, диференціації та аналізу структури цілого, а також індукції і порівняння елементів з іншими. Досліджується здатність до аналізу і синтезу. Високий рівень показали такі учні: ________________________________________________________,
на низькому рівні завдання виконали ________________________________________________________.
Серія В побудована за принципом аналогії й диференціації між парами фігур. Досліджуються можливості порівняння, просторової уяви (визначення осі симетрії), а також здібність до встановлення лінійних залежностей. Високий рівень виконання _________________________________
______________________________________________________________________________________,
низький рівень показали _____________________________________________________________________.
Серія С побудована за принципом прогресивних змін фігур (ускладнення і розвиток). Задіюється логіка, динамічна спостережливість і простежування змін. Збагачення фігур новими елементами підкоряється чіткому принципу, який треба знайти. На високому рівні впоралися із завданням
______________________________________________________________________________________, низький рівень у ______________________________________________________________________
У серії D використаний принцип комбінаторики, перегрупування фігур у горизонтальному і вертикальному положенні. Необхідно встановити закономірності розташування. На високому рівні виконали серію _____________________________________________________________________, низький рівень показали _________________________________________________________________
Серія Е заснована на принципі розкла­дання на елементи. Тут працює аналітика і синтетична діяльність, а також якісний та кількісний аналіз і синтез. Високий рівень показали _________________
_____________________________________________________________________________________, на низькому рівні серію виконали такі учні _______________________________________________.
Примітка. Рівні виконання тесту залежать від віку досліджуваних.



Протокол дослідження з тесту
Прізвища учнів
Кількість балів
IQ
Рівні інтелектуального розвитку
А
В
С
D
Е
Вс

Вис
В/ср
Ср
Нс/р.
Низ


























































































































































































































































































































Висновки і рекомендації
Середній коефіцієнт інтелекту по класі ________, серед дівчаток _______, серед хлопчиків _________
Вище норми – ______________%, норма – __________%, нижче норми – ___________% учнів класу.
Мах IQ серед дівчаток ___________________, серед хлопчиків _____________________.
Міп IQ серед дівчаток ___________________, серед хлопчиків _____________________.



Психолог. ______________________


Немає коментарів:

Дописати коментар